FAQ

Optimaliseer uw verhuurprocessen met onze slimme digitale tools en werk efficiënter als verhuurmakelaar met Huur Assistent

Veelgestelde vragen

Ja, dat mag – maar alleen met expliciete toestemming van de huurder. De huurder ontvangt via ons platform een uitnodiging om inzage te geven in zijn of haar banktransacties. Deze toestemming kan op elk moment worden ingetrokken. Wij verkrijgen enkel een overzicht van de transacties van de afgelopen drie maanden, inclusief de bijschrijvingen van het inkomen, om een betrouwbare inschatting te maken van de betaalcapaciteit.

Wij bieden een uitgebreide screening aan, waaronder:

  • EDR-kredietcheck
  • Identiteitscontrole (paspoort en andere documenten)
  • PDS2-bankverificatie (toegang tot alle Europese banken)
  • WWFT-controle met PEP- en sanctielijstchecks

Zo ben je zeker van een grondige en veilige huurderselectie.

Absoluut. Alle gegevens die je verzamelt in het platform worden automatisch ingevuld in een waterdichte huurovereenkomst. Deze kun je vervolgens digitaal aanbieden ter ondertekening en je kunt live de status volgen. Zo heb je altijd overzicht en bespaar je kostbare tijd.

HuurAssistent is een digitaal platform dat huurders en verhuurders helpt bij het beheren van huurcontracten, screening van huurders, betalingen, diensten en communicatie. Het maakt het huren eenvoudiger, overzichtelijker en veiliger. Het wordt veelal gebruikt door verhuurmakelaars, beheerders en projectontwikkelaars die de verhuur in eigen beheer willen doen van digitaal inschrijven tot, screening, toewijzen, huurovereenkomsten en communicatie

Als een huurder krijg je toegang tot een persoonlijk dashboard waar je je huurcontract, betalingen, screening verzoeken , reparatieverzoeken en communicatie met je verhuurder kunt beheren.

HuurAssistent werkt met een vaste maandelijkse fee vanaf €50 per maand voor maximaal 5 actieve huurwoningen. Voor dit bedrag krijg je toegang tot alle functionaliteiten van het platform, waarmee je veel processen automatiseert. Denk aan het automatisch koppelen van bezichtigingsaanvragen vanuit e-mail, het opvragen van documenten, het screenen van kandidaten, het opstellen en digitaal ondertekenen van huurovereenkomsten, en het eenvoudig communiceren met huurders.

Na het ondertekenen van het huurcontract kun je via HuurAssistent ook direct nutsvoorzieningen, verzekeringen of een skip deposit regelen voor je huurder.

Daarnaast betaal je een kleine vergoeding per screening in de vorm van credits. Eén credit kost €2.

We nemen privacy en gegevensbeveiliging zeer serieus. Alle data wordt versleuteld opgeslagen en voldoet aan de AVG-richtlijnen.

Via HuurAssistent kun je eenvoudig een huurovereenkomst opstellen op basis van verschillende modellen, beschikbaar in zowel het Nederlands als Engels. Je past alle variabele onderdelen naar wens aan, zoals huurprijs, looptijd en bepalingen.

Heb je specifieke wensen? Geen probleem. Met onze realtime bewerkfunctie kun je zelfs na het genereren nog eenvoudig teksten toevoegen of wijzigen in de overeenkomst.

Na het opslaan kun je de huurovereenkomst direct digitaal aanbieden aan alle betrokken partijen. Je volgt live de status van ondertekening, wat zorgt voor maximale efficiëntie, professionaliteit en tijdwinst.

Zodra je een woning en een nieuwe verhuuropdracht aanmaakt in HuurAssistent, wordt automatisch een unieke inschrijflink gegenereerd. Deze link kun je delen met geïnteresseerde huurders, die zich vervolgens eenvoudig kunnen inschrijven. Inschrijvingen worden automatisch gekoppeld aan de juiste woning in je dashboard.

Daarnaast kun je huurders ook handmatig toevoegen indien nodig.

Een van de krachtigste functies is de integratie met Office 365: zodra je je e-mail koppelt aan HuurAssistent, worden alle bezichtigingsaanvragen automatisch uit je inbox gehaald en onder de juiste woning geplaatst. Vanuit het platform kun je vervolgens gemakkelijk in bulk huurders afwijzen of direct afspraken inplannen voor bezichtigingen.

Ja, HuurAssistent beschikt over een krachtige ingebouwde Messenger-functionaliteit. Zodra een huurder is gekoppeld aan een woning, krijgt deze toegang tot een eigen online omgeving met een chatfunctie. Hier kun je rechtstreeks communiceren met de huurder.

Voor de beheerder verschijnen alle berichten overzichtelijk in de centrale inbox. Je ontvangt meldingen op je dashboard zodra er ongelezen berichten zijn, zodat je niets mist. Alle communicatie wordt automatisch opgeslagen in het huurdossier, wat zorgt voor overzicht en volledige documentatie van alle afspraken.

Ja, het is niet verplicht om een volledige verhuuropdracht aan te maken. Je kunt ook eenvoudig een losse screening uitvoeren. Na de check genereer je direct een overzichtelijke PDF met de resultaten, die je gemakkelijk kunt delen met derden.

Deze functie is ideaal voor aanhuurmakelaars of andere professionals die al een prescreening hebben gedaan en deze informatie willen delen met bijvoorbeeld verhuurders of vastgoedbeheerders.

In Q3 worden er meerdere krachtige functies aan HuurAssistent toegevoegd om het verhuurproces nog efficiënter te maken:

  1. Zelfscreening door huurders
    Serieuze woningzoekers kunnen zich binnenkort zelfstandig prescreenen tijdens hun inschrijving. Ze ontvangen direct een complete PDF met hun gegevens en screeningresultaten, die ze ook kunnen gebruiken voor andere woningen of makelaars.
  2. Eerste huurbetaling via betaallink
    Binnenkort kunnen verhuurders de eerste huurbetaling eenvoudig innen via een veilige betaallink, direct vanuit het HuurAssistent-platform.
  3. Volledige digitale afhandeling voor nieuwbouwprojecten
    Voor projectontwikkelaars komt er een complete oplossing waarmee inschrijving, screening en het opstellen en ondertekenen van huurovereenkomsten volledig digitaal en centraal geregeld kunnen worden.
Overige features

Inbegrepen in Huur Assistent

  • Bezichtingen uit mail automatisch onder woning
  • Documenten verzamelen AI fraude detectie
  • WWFT check Pep-Sanctie
  • Bezichtingen uitnodigen of afwijzen in bulk
  • EDR check
  • Huurovereenkomsten maken
  • PDS2 koppeling Europese banken
  • Digitaal ondertekenen
  • Huurdossier aanmaken
  • Koppeling European Insurance
  • Koppeling Easy Nuts
  • Koppeling Skip Deposit
  • Binnenkort: incasseren 1e huur
  • Communiceren met huurders
  • Service verzoeken verwerken

Vraag nu een gratis demo aan

Start vandaag nog! Vanaf € 50,- per maand

Bij Huur Assistent betaal je voor je gebruik. Je kunt altijd je pakket upgraden of verkleinen. Maak een afspraak met ons om te kijken welk pakket het beste bij je past.

Maak een afspraak
Brons
Tot 5 woningen actief
€ 50,- per maand
Zilver
Tot 10 woningen actief
€ 150,- per maand
Goud
Tot 20 woningen actief
€ 250,- per maand
Diamant
Tot 30 woningen actief
€ 500,- per maand
Platinum
Tot 60 woningen actief
€ 700,- per maand
Enterprise
Tot 300 woningen actief
€ 1500,- per maand
Enterprise +
Tot 1000 woningen actief
€ 3000,- per maand
Beoordelingen

Wat onze klanten zeggen

Google

Mike Frans

Via makelaar volledig inschrijving digitaal en ook tekenen huurovereenkomst erg overzichtelijk

Google

Mike Frans

Via makelaar volledig inschrijving digitaal en ook tekenen huurovereenkomst erg overzichtelijk

Google

Mike Frans

Via makelaar volledig inschrijving digitaal en ook tekenen huurovereenkomst erg overzichtelijk

Google

Max rentals Real Estate

Wij gebruiken dit al jaren en scheelt ons ernom veel tijd

Google

Max rentals Real Estate

Wij gebruiken dit al jaren en scheelt ons ernom veel tijd

Google

Max rentals Real Estate

Wij gebruiken dit al jaren en scheelt ons ernom veel tijd